Storing, wijziging of opzegging bij Personenalarmering en /of Woningtoegang

Heeft u een abonnement op personenalarmering en/of woningtoegang? Dan kan het voorkomen dat u iets wilt wijzigen, beëindigen of dat er een storing optreedt. Hieronder leest u wat u in deze situaties kunt doen. 

Problemen met uw alarmapparaat? 

Werkt uw alarmapparaat niet naar behoren of reageert het niet? Neem dan contact op met Alerta via het storingsnummer: 074 - 255 00 17. 

Wat kunt u zelf controleren? 
 
  • Stroomvoorziening:  
    • Controleer of de stekker goed in het stopcontact zit. 
    • Let ook op eventuele verlengsnoeren: zijn deze goed aangesloten? 
    • Gebruikt u een mobiel alarm?  Zorg dat het apparaat goed is opgeladen. Zet het apparaat ten minste een uur in de lader. 
       
  • Vast apparaat opnieuw opstarten: Heeft u een vast alarmapparaat dan kunt u proberen of uit- en aanzetten van het apparaat de storing verhelpt: 
    • Aan de onderkant van het apparaat zit een zwart knopje.  
    • Zet het knopje op OFF en haal de stekker van het apparaat uit het stopcontact. 
    • Wacht 5 minuten. 
    • Zet het knopje weer op ON en doe de stekker weer in het stopcontact. 
    • Aan de voorkant gaat een wit lampje knipperen  
    • Wacht tot het lampje niet meer knippert. 
       
  • Testmelding maken.  
    • Druk op uw alarmknop om een testmelding te doen.  
    • Krijgt u contact met de Alerta? Dan werkt uw apparaat correct. Geef aan dat u een testmelding maakt.
    • Krijgt u geen contact, neem dan telefonisch contact met ons op.

Wat doet Alerta bij een storing? 
  • Alerta onderzoekt de storing en zorgt voor een oplossing. 
  • Is de storing niet direct op te lossen? Dan schakelt Alerta een monteur in. 
  • De monteur neemt telefonisch contact met u op en maakt indien nodig een afspraak. 

Let op: Als blijkt dat de storing is veroorzaakt door een wijziging die u zelf heeft aangebracht (bijvoorbeeld een losgekoppelde stekker), dan worden servicekosten in rekening gebracht. Werkt het apparaat niet door een technisch defect? Dan zijn er geen kosten voor u. 

Wijzigingen Doorgeven 

Neem altijd contact op met Alerta bij wijzigingen in uw situatie, zoals verandering van persoonlijke of medische contactgegevens. 


Abonnement Beëindigen

Wilt u uw abonnement op personenalarmering en/of woningtoegang opzeggen? Neem dan telefonisch contact op met Alerta. Een medewerker helpt u met de beëindiging. 

Belangrijk: 
Alle apparatuur moet worden ingeleverd. 
Is de apparatuur niet compleet of beschadigd? Dan worden hiervoor kosten in rekening gebracht. 

Neem contact met ons op

Wij vertellen u graag hoe wij u ondersteunen met zorg op afstand.

Bel 074 255 00 80

Deel deze pagina