Spoedaanvragen


Een spoedaanvraag kunt u aanvragen indien het direct noodzakelijk is dat er personenalarmering en/of woningtoegang geplaatst wordt. Alerta kan ervoor zorgen dat de personenalarmering en/of woningtoegang binnen 24 uur bij u thuis wordt geïnstalleerd.
Als u een spoedaanvraag plaatst voor personenalarmering met professionele zorgverlening moet uw zorgorganisatie de spoedplaatsing eerst goedkeuren. Hiervoor moet u eerst contact opnemen met uw zorgorganisatie.

Hoe vraagt u een spoedplaatsing aan? 

Een spoedplaatsing kunt u 24/7 aanvragen. Ga naar het aanmeldformulier en doorloop de volgende stappen: 

  • Kies in het aanmeldformulier voor de optie personenalarmering en/of woningtoegang met spoed aanvragen. 
  • In het aanmeldformulier krijgt u een melding om na u uw aanvraag contact op te nemen met Alerta. 
  • Alerta zal met samen u de spoedaanvraag doorspreken. 
Wat kunt u van ons verwachten? 
  • Als u de spoedaanvraag heeft aangevraagd op werkdagen voor 15.00 uur, zorgen wij ervoor dat uw aanvraag op werkdagen binnen 24 uur bij uw woning wordt geplaatst. Vraagt u de spoedplaatsing buiten kantoortijd dan wordt uw aanvraag de eerst volgende werkdag ingang gezet. 
Kosten van de spoedplaatsing 

Aan de spoedplaatsing zitten extra kosten verbonden. Voor een spoedplaatsing gelden onderstaande tarieven. Naast de extra kosten voor de spoedaanvraag betaalt u maandelijks ook de abonnementskosten. Klik hier voor de maandelijkse kosten. 

Kostenoverzicht Spoedaanvragen 2021 
                       Kosten    Spoedaanvraag
Personenalarmering  € 168,24                      
Personenalarmering met woningtoegang          € 194,84
Woningtoegang € 133,49