Dienstverlening voor zorgorganisaties

Alerta zoekt graag de samenwerking op met zorgorganisaties. Wij signaleren, interpreteren en reageren. Zo kunt u zich richten op het verlenen van zorg en regelen wij de rest. Alerta is dag en nacht bereikbaar. Zo zijn onze (verpleegkundig) centralisten 24 uur per dag bereikbaar voor triage bij Personenalarmering en overige contactmomenten. Wij bieden oplossingen voor (hulp) vragen rondom zorg, welzijn, veiligheid en wonen. Wij leveren onze diensten aan intramurale, extramurale en transmurale partners.

Diensten

De volgende diensten kunnen wij voor u zorginstelling leveren:

Algemene telefonische bereikbaarheid

Alerta is dag en nacht bereikbaar. Wij verzorgen de telefonische bereikbaarheid wanneer u daar behoefte aan heeft. We handelen de inkomende gesprekken af, kunnen aanvragen en (hulp) vragen verwerken. Wij werken hierbij volgens het afgesproken protocol en zorgen voor beantwoording, opvolging en administratieve verwerking.

Personenalarmering

Met Personenalarmering kan overal in huis met één druk op de knop direct hulp ingeschakeld worden. Dag en nacht is hulp snel bereikbaar. Alerta draagt zorg voor het aanvragen, plaatsen en instellen van het alarmapparaat. Alerta zorg ook voor het uitvoeren van de triage in geval van een alarmmelding en het inzetten van de juiste vervolgactie, bijvoorbeeld inschakeling van het wijkteam voor de zorgopvolging.

Woningtoegang

Voor personenalarmering met professionele zorgverlening heeft de zorgprofessional toegang nodig tot de woning. Dit kunt u regelen via Alerta. Wij kunnen een digitale sleutelkluis voor u regelen en zorgen dat de kluis geïnstalleerd wordt bij de (voor)deur van de client. Als u als zorgorganisatie van plan bent om zelf kluizen aan te schaffen kan Alerta u daarin adviseren.

Medicatiebegeleiding op afstand 

Cliënten die hulp nodig hebben bij het aanreiken van hun medicatie kunnen worden ondersteund met hulp van technologie. De elektronische medicijndispenser herinnert uw client op het juiste tijdstip aan het innemen van zijn voorverpakte medicatie. Wanneer de medicatie niet (tijdig) uit het apparaat genomen wordt, geeft deze een alarmsignaal aan de meldbank van Alerta. Onze (verpleegkundig) centralisten bieden zorg op afstand door telefonisch contact op te nemen met uw cliënt, zijn contactpersoon, of met uw zorgprofessionals.

Dubbele medicatiecontrole   

Bij de bereiding van risicovolle medicatie is vóór toediening aan de cliënt een extra controle vereist. De verpleegkundig centralist van Alerta voert de dubbele controle op afstand uit. Foto’s en gegevens worden ter plekke via een beveiligde app verstuurd. Door dit extra paar ogen van Alerta ontvangt uw client op een veilige manier zijn juiste medicatie en wordt de werkdruk bij uw professionals verlaagd.

Heeft u interesse in een of meer van onze diensten? Wij gaan graag met u het gesprek aan over wat Alerta voor u kan betekenen. 

Neem contact met ons op

Wij vertellen u graag hoe wij u ondersteunen met zorg op afstand.

Bel 074 255 00 80

Deel deze pagina

Alerta werkt samen met

 

Vitaal Twente Vilans Twentse Zorgacademie Secuvita Infoland Enovation vcare ZorgAccent Carintreggeland TMZ