Van uw Zorgorganisatie naar Alerta

Steeds meer zorgorganisaties gaan in de wijk samenwerken zodat u zorg en verpleging kunt blijven ontvangen. Een voorwaarde hiervoor is dat de woningtoegang in de regio het zelfde geregeld is. De zorgorganisaties, waaronder Carintreggeland, Zorgaccent en Trivium Meulenbelt, zijn met Alerta een samenwerking aangegaan. Hierdoor is het beheer en de coördinatie van de woningtoegang en personenalarmering bij Alerta neergelegd. 

Wat betekent dit dan voor u? 

Maakt u op dit moment bij Carintreggeland, Zorgaccent of Trivium Meulenbelt gebruik van personenalarmering en/of woningtoegang dan vragen wij u vanaf 1 oktober over te gaan naar Alerta. In principe zult u bijna niks merken van deze verandering. Heeft u een abonnement personenalarmering met zorgverlening zal u nog steeds van uw zorgorganisatie zorg ontvangen. 


Kosten voor de sleutelkluis 

Voor het gebruik van uw sleutelkluis gaat u voor het jaar 2021, per 1 januari, maandelijks een financiële bijdrage betalen. In het verleden werden geen kosten berekend voor het gebruik van de sleutelkluis, deze werd betaald uit een subsidiefonds. Sinds 2018 krijgt uw zorgorganisatie hiervoor geen financiële ondersteuning meer.

Wat verandert er voor u? 
  • Na de overstap ontvangt u van Alerta een nieuw contract. 
  • Bij storingen, wijzigen of het beëindigen van uw contract kunt u contact opnemen met Alerta. Voor meer informatie klik hier. 
  • Kiest u voor personenalarmering met professionele zorgopvolging met/of woningtoegang van Alerta zal uw huidige kluis vervangen worden voor een digitale sleutelkluis. 
  • Voor het jaar 2021 gaat u, per 1 januari, maandelijks betalen voor het gebruik van uw sleutelkluis.
Wat moet u doen? 

Om van uw Zorgorganisatie over te gaan naar Alerta moet u zich aanmelden via het aanmeldformulier. Dit aanmeld formulier vindt hier. In het aanvraagformulier geeft u aan welk abonnement u bij Alerta wilt afnemen. Daarnaast vult u tijdens het aanmelden de overstapcode in. Deze heeft u van uw zorgorganisatie in een brief over de veilige woningtoegang ontvangen.  

Status van de woningtoegang 

Als u heeft gekozen voor de woningtoegang van Alerta zal uw sleutelkluis vervangen worden voor een digitale sleutelkluis. Door de vele klanten die overgaan naar Alerta worden deze sleutelkluizen per woonplaats geplaatst. Zodra uw woonplaats aan de beurt is zal er telefonisch een afspraak met u worden gemaakt, op een voor u geschikt tijdstip. In verband met de coronamaatregelen kan dit enige tijd duren. Uw huidige sleutelkluis kan blijven hangen tot dat de digitale sleutelkluis geplaatst wordt. Hieronder proberen we u zo goed mogelijk op de hoogte te houden over wanneer de sleutelkluis in uw woonplaats geplaatst zal worden. 

<nog geen informatie beschikbaar> 

Vragen 

Heeft u hulp nodig bij het invullen van het formulier of vragen? Uw zorgverlener van uw huidige zorgorganisatie kan u hierbij ondersteunen. Daarnaast kunt u ook telefonisch contact opnemen met de medewerkers van Alerta.